SportAdmin är Sandö IBK´s administrativa system & hemsida. Det är ekonomi och administration som är de centrala funktionerna i systemet. Via ett medlemsregister får vi en överskådlig bild om avgifter är betalda. Ledare ansvarar för att lagets spelare är registrerade i SportAdmin. I SportAdmin genomförs utskick, kallelser, närvarorapportering med mera.
SportAdmin innehåller också föreningens hemsida, www.sandoibk.com Där hittar ni förutom information och nyheter om föreningen även lagens egna sidor. Lagens egna sidor administreras via SportAdmin.
Alla lag bidrar till att hålla vår hemsida levande!
Närvarorapportering görs via SportAdmin sportadmin.se. Här rapporteras alla sammankomster som laget har och denna rapportering ligger till grund för det aktivitetsöd som föreningen får av Kungsbacka kommun, samt ett statligt bidrag.
Rapportering skall göras löpande under säsongen. Föreningen har en månad på sig att registrera varje sammankomst. Det betyder att ensammankomst som äger rum 20 mars måste registreras senast 20 april. En sammankomst som äger rum 3 maj måste registreras senast 3 juni och så vidare. Manual finns under http://sportadmin.se/hemsida/docs/214/4479/Narvarorapportering-med-Sportadmin.pdf
Manual för Sportadmin finns under frågetecknet i högra hörnet när du loggat in i SportsAdmin.
För inloggningsuppgifter och vägledning, kontakta IT ansvarig .
IBIS, https://ibis.innebandy.se/Ibisforeningklient/Login/Login.aspx, är Svenska innebandyns medlemsregister. Sektionsledaren för respektive lag får inloggningsuppgifter av Sandös IT-ansvarig och ansvarar för att spelarna och ledarna registreras.
IBIS hanterar bland annat:
- Föreningsadministration
- Licens och spelarövergångar
- Resultat/händelserapportering
- Administration av serie och cupspel
- Elektroniska matchprotokoll
- Domartillsättning för seniorlag
För mer info se http://www.innebandy.se/ibis