SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Alla ledare i Sandö IBK förväntas

  • Vara goda representanter för Sandö IBK mot såväl egna spelare, föräldrar, domare och andra klubbar
  • Se till att det råder bra klimat kring matcher
  • Ta del av och följa Sandö IBK policydokument och stadgar 
  • Genomgår utbildning som ger ledarlicens
  • Utse två personer i sektionen som skall ingå i Sandö IBK´s arrangemang/fikagrupp. 
  • Delta på Sandös ledarmöten
  • Hjälpas åt att hålla rent och snyggt i Vallda idrottshall
  • Ta ansvar för vårt material, såsom matchkläder, målvaktsutrustning etc  
  • Hålla sig uppdaterad på ledaransvar gällande den färgnivå på lag ni leder, se undermenyer
 
Utbildning

Alla ledare i Sandö IBK ska ha ledarlicens. Ledarlicensen erhålls genom utbildning i Hallands Innebandyförbunds regi. Sandö IBK står för kostnaden för utbildningen. 

 

Har ni frågor, hör av er till utbildningsansvarig.

 

Mer information om förbundets utbildningar hittar ni på deras hemsida.

 

Svensk Innebandys Utvecklingsmodell - SIU

Läs mer om hur Svensk innebandy vill att vi skapar framtidens innebandy!

 

Svensk Innebandys Utvecklingsmodell- SIU

 

"Svensk Innebandys Utvecklingsmodell (SIU) gör det möjligt för alla att utvecklas

och lyckas. På sin nivå, utifrån sina förutsättningar. För att nå dit krävs att alla vi som

leder innebandyn, oavsett roll, måste anamma SIU och låta det styra vår idrottsliga

verksamhet.

Svensk Innebandys Utvecklingsmodell SIU är vår filosofi.

Häng med, nu skapar vi framtidens innebandy tillsammans! "

IBIS och SportAdmin

SportAdmin är Sandö IBK´s administrativa system & hemsida. Det är ekonomi och administration som är de centrala funktionerna i systemet. Via ett medlemsregister får vi en överskådlig bild om avgifter är betalda. Ledare ansvarar för att lagets spelare är registrerade i SportAdmin. I SportAdmin genomförs utskick, kallelser, närvarorapportering med mera.

 

SportAdmin innehåller också föreningens hemsida, www.sandoibk.com  Där hittar ni förutom information och nyheter om föreningen även lagens egna sidor. Lagens egna sidor administreras via SportAdmin.

Alla lag bidrar till att hålla vår hemsida levande!

 

Närvarorapportering görs via SportAdmin sportadmin.se. Här rapporteras alla sammankomster som laget har och denna rapportering ligger till grund för det aktivitetsöd som föreningen får av Kungsbacka kommun, samt ett statligt bidrag.

 

Rapportering skall göras löpande under säsongen. Föreningen har en månad på sig att registrera varje sammankomst. Det betyder att ensammankomst som äger rum 20 mars måste registreras senast 20 april. En sammankomst som äger rum 3 maj måste registreras senast 3 juni och så vidare. Manual finns under  http://sportadmin.se/hemsida/docs/214/4479/Narvarorapportering-med-Sportadmin.pdf

 

Manual för Sportadmin finns under frågetecknet i högra hörnet när du loggat in i SportsAdmin.

För inloggningsuppgifter och vägledning, kontakta  IT ansvarig .

 

IBIS, https://ibis.innebandy.se/Ibisforeningklient/Login/Login.aspx, är Svenska innebandyns medlemsregister. Sektionsledaren för respektive lag får inloggningsuppgifter av Sandös IT-ansvarig och ansvarar för att spelarna och ledarna registreras.  

 

IBIS hanterar bland annat:

 

- Föreningsadministration

- Licens och spelarövergångar

- Resultat/händelserapportering

- Administration av serie och cupspel

- Elektroniska matchprotokoll

- Domartillsättning för seniorlag

 

För mer info se http://www.innebandy.se/ibis

 
Sponsorer